چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

بررسی و مقایسه وردپرس با جوملا

۵۷۶ بازديد
بررسی و مقایسه وردپرس با جوملا
در این مقاله از محرمانه مقاله های سئو و پباده سازی وب سایت<a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a> مجموعه اینترنت شهر به بررسی و مقایسه وردپرس با جوملا کاملا خوا هیم پرداخت .

سیستم های مدیر محتوای زیادی در عالم وجود دارا‌هستند که صرفا تنی چند از آن‌ها محبوبیت پیدا کردند و مورد استفاده قرار می‌گیرند . نظیر وردپرس , جوملا , دروپال , پرستاشاپ و…
طبق آماری که موجود است از بین کلیه اینها وردپرس و جوملا بیشترین استفاده را دربین جامعه ها دارا‌هستند به همین جهت تصمیم داریم روز جاری راجع به این دو سیستم مدیر محتوا حرف کنیم و به بررسی شباهت ها و تفاوت های هرکدام بپردازیم و در واقع مقایساتی را انجام دهیم تا در غایت شما یه تیتر استفاده کننده دنیای اینترنت راحت خیس تصمیم بگیرید که وردپرس یا این که جوملا؟

*** در واقع می توان ذکر کرد شباهت های این دو سیستم بیشتر از تفاوت هایی است که دارا‌هستند . پس چه چیزی منجر تفاوت بین آنان می شود؟ چه دلیلی سبب میشود که شما یکی‌از آنان‌را گزینش کنید؟ در پی ی مقاله به جواب این سوال ها خواهید رسید…

جوملا و وردپرس دو مورد از شایسته ترین سیستم های رئیس محتوای زیر اینترنت میباشند که دارنده امکاناتی فراوانی برای پباده سازی و پیاده سازی تارنما های اینترنتی می باشند . وردپرس با اعتنا به عمر و آسانی استفاده از آن دوستداشتنی ترین سیستم مدیر محتوا به شمار میاید که امروزه نزدیک به ۲۵ درصد از وب سایت های پباده سازی شده با استفاده از سیستم مدیر محتوای وردپرس پباده سازی گردیده اند . علیه جوملا به نسبت وردپرس عمر کمتری دارااست و تعداد تارنما های کمتری با استفاده از جوملا پباده سازی گردیده اند . این دو سیستم رئیس محتوا هر مورد بسط دهندگان و دوست داران خاص خویش را دارا هستند که هریک از مزیت های سیستم مدیر محتوای خویش نسبت به دیگری می گوید .

محبوبیت این دو سیستم مدیر محتوا به دلیل آسانی استفاده از آن ها است . این سیستم های مدیر محتوا به طراحان اینترنت این قابلیت و امکان را می دهند که تارنما خویش را به طور دینامیک فعال‌ساز‌ی کنند . چه بسا شرکت ها بزرگی در پباده سازی تارنما خویش از این سیستم های رئیس محتوا استفاده نمودند .

سیستم رئیس محتوای سایت چیست؟
قبلی از آنکه سراغ وردپرس و جوملا برویم , خوب تر است بعضا مطالب را توضیح دهیم . در حالتی‌که که نمی دانید سیستم مدیر محتوا چه می باشد , خلل است که فهم و شعور فرمائید مزیت ها و نقاط هر کدام از سیستم ها چه می باشد . سیستم مدیر محتوا به قابل انعطاف افزاری گفته می‌شود که داده ها وب سایت به وسیله آن مدیر می گردد . سیستم های مدیر محتوا بخش اعظمی وجود دارا هستند که به طور بدون پول عرضه می گردند و جوملا و وردپرس از آن مدل میباشند .

وردپرس چیست؟

وردپرس سیستم رئیس محتوایی است که برپایه گویش برنامه نویسی php درج شده شده‌است و فعلا برگزیدگان سیستم رئیس محتوای دنیاست . این سی ام اس با دقت به محبوبیتی که دارااست سبب ساز شده تا اتفاقات فوق العاده حوبی در آن بیافتد و رضایت یوزرها از این سیستم ارتقا وحشتناکی داشته باشد . با دقت بدین قضایا این سیستم اکنون دارنده بیشتراز هزاران قالب و پلاگین است که منجر شده تا در موضوع پباده سازی سایت و سئو یوزرها متعددی به آن جذب شوند . فعلا حدود ۳۰۲۳ قالب در مخرن وردپرس موجود هست . در شرایطی که در گوگل پلاس کاوش نمائید ۱/۵ میلیون فیض به دست میاید اما کلیه نتایج در باب قالب ها نیست ولی بیشتر آنان نتایجی در زمینه ی قالب های وردپرسی است . قالب های مجانی و پرمیوم دوچندان متعددی در وردپرس موجود هست که برای یافتن آنان در وردپرس تنها کافیست به بخش قالب ها رفته و در آنها تم متبوع خویش را کاوش فرمائید . شما می‌توانید قالب متبوع خویش را به راحتی با یک دکمه ی بار گذاری نصب فرمایید و آن را فعال سازی فرمائید .

برای داده ها بیشتر مقاله ” وردپرس چیست؟ ” را مطالعه کنید!

جوملا چیست؟

جوملا هم سی ام اس دیگری مثل وردپرس است که با به عبارتی گویش php برنامه نویسی شده‌است . ولی اعتنا داشته باشید که هسته این سیستم ها با این گویش درج شده شده‌است البته می توان لهجه های فراوان دوچندان دیگری را با آن مچ کرد . جوملا هم دارنده یوزرها دوچندان متعددی است که اینک از این سیستم استفاده می نمایند . این سیستم نسبت به وردپرس بروزرسانی های مضاعف کمتری داشته است . می توان اظهار کرد یک کدام از معایب این سیستم نسبت به وردپرس , سنگین وزن بودن آن است . این سیستم تقریبا از وردپرس سنگین وزن خیس است البته وردپرس زیاد سبک خیس است . قالب های جوملا با قالب های وردپرس تفاوت ظریفی دارااست و چنانچه سی ام اس عمل باشید براحتی میتوانید این سیستم ها را در ظاهرشان تشخیص دهید .

برای داده ها بیشتر مقاله ” جوملا چیست؟ ” را مطالعه کنید!

*** شایسته ترین عمل اینه که نصیب به نصیب به مقایسه این دو سیستم مدیر محتوا دوست داستنی و کار کشته بپردازیم!

پروسه نصب

نصب جوملا و وردپرس تقریباً شبیه است . این فعالیت در سه سطح انجام می شود : یک دیتابیس ساخت نمائید . آخری نسخه‌ی CMS را دانلود فرمایید و روی فضای هاست‌تان از وضعیت فشرده ( zip ) خرج نمایید و آن‌گاه در مرورگرتان نشانی سایت‌تان را وارد فرمائید و پروسه نصب را کامل شدن فرمائید .
مرحله‌ی سوم نصب برای وردپرس برای سادگی‌اش دارای اسم و رسم است . نصب ۵ دقیقه‌ای عبارتی است که خویش توسعه‌دهندگان وردپرس به فعالیت میبرند . کل داده ها حتمی برای نصب وردپرس در یک کاغذ از استفاده کننده اخذ می شود و نصب انجام می گیرد . پیکربندی خاصی نیست و ولی چیزی که نصب میگردد هم خصوصیات بدون نقص یک نصب پیش‌فرض را دارااست .
مراحل نصب جوملا هم پیچیدگی خاصی ندارد . فقط تفاوت در‌این است که شغل های نصب را به جای اینکه در یک قدم و در یک ورقه انجام دهید به صورت گویاتر و با توضیحات کامل‌تر مرحله به مرحله انجام می‌دهید . واقعاً در نصب هیچ کدام از این دو سایت‌ساز چیز گیج‌کننده‌ای نیست . با این وجود گشوده نیز نصب وردپرس ساده‌تر برگزار میشود و صاحب و مالک وبسایت را سرگرم جزئییات نمیکند .

پوسته ها و قالب ها

در هر دو سیستم مدیر محتوا قابلیت و امکان تغییر و تحول ظواهر به امداد پوسته و قالب موجود هست .
هر دو سیستم دارنده قالب های گوناگون بدون‌پول و پرمیوم می باشند . تا اینجا حقیقتا نمیتوان اعلام‌کرد کدام سیستم برتر است چون با هر دوی آن‌ها می توان شایسته ترین تارنما ها را تشکیل داد .

پلاگین ها و افزونه ها

هر دو سیستم پلاگین ها و افزونه های مجانی و پرمیوم بخش اعظمی دارا‌هستند که در اینترنت موجود هست که ولی بایستی بگوییم تعداد پلاگین های وردپرس بیشتر است البته متاسفانه تعداد پلاگین هایی که پیدایش نمی‌شوند هم بسیار است .
یافت پلاگین های جوملا مشقت بار خیس و نیازمند زمان بیشتری نسبت به وردپرس میباشد . به گونه ای که برای نصب پلاگین های وردپرس میتوانید در درون پنل ادمین آن‌ها را کاوش کرده و نصب فرمائید البته در جوملا بایستی در اینترنت در‌پی پلاگین ی متبوع باشید .
در وردپرس میتوانیم کدهای پلاگین را در ویرایشگر وردپرسی بازنویسی کنیم البته در جوملا دراین باره محدودیت موجود هست .

ابزارک ها و ماژول ها

بخش ساید توشه در تارنما در هر دو سیستم مدیر محتوا با امداد ابزارک ها در وردپرس و ماژول ها در جوملا کامل شدن می‌شود .

در سیستم وردپرس با درگ و دراپ کردن می توان هر ابزارک و امکانی را که متبوع است به هر جزء وبسایت که قابلیت و امکان قرارگیری ابزارک در آن آماده است , انتقال اعطا کرد . در جوملا هم همین ابزارک ها با تیتر ماژول موجودند و در لیستی قرار گرفته اند که برای گزینش آن‌ها صرفا می بایست شرایط فعال و غیر فعال را انجام دهید . وقتی که شما آن‌ها‌را فعال میکنید و طبق مراد ی خویش سفارشی سازی را انجام می دهید , می بایست ماژول متبوع را تعیین کرده و به برگه ی ویرایشگر آن بروید که‌این عمل خویش نیازمند بازه زمان متعددی است .

سئو

هر دو سیستم برای موتورهای کاوش باصرفه سازی گردیده اند و اگر که به صدق نصب و راه‌اندازی شوند مشکلی از حیث سئو و باصرفه سازی نخواهند داشت . سیستم ساختار داده ها جوملا به طور شاخه ای میباشد بدین معنی که یک مورد مرتبط با یک مدل بندی در فلدر آن مدل بندی قرار میگیرد و نشانی مرتبط با هر گزینه در جوملا نشانی فلدر مدل بندی به علاوه نشانی کاغذ خواهد بود هم اکنون آنکه وردپرس برای کاغذ بندی نشانی دهی خویش دارنده تنظیماتی میباشد که می توان مطابق میل نشانی دهی صفحه های را تغییر‌و تحول بخشید . صرفا تفاوت کلیدی این دو سیستم مدیر محتوا در نشانی دهی صفحه ها آن‌ها میباشد .

مقاله ” سئو وب سایت جوملایی ” را از دست ندهید!

تجهیزات جوملا و وردپرس امروزه با دقت به آپدیت رسانی های اخیر این دو سیستم رئیس محتوا تا حد متعددی مشابه به نیز هست و این دو سیستم مدیر محتوا تفاوت چندانی در قضیه سئو و با صرفه سازی وب سایت ندارد . فقط کافی است تارنما زیر لحاظ کارشناس سئو و با صرفه سازی وبسایت و به صدق پیاده سازی گردد تا مشکلی از بابت اصول سئو در تارنما وجود نداشته باشد . در حقیقیت کلیدی این نیست که<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.